Noget gik galt, prøv venligst igen!
Disse handelsbetingelser gælder for private forbrugere ved køb af varer på www.aabergkruse.dk og de dertil hørende websider (herefter kaldet websiden).
For at handle på www.aabergkruse.dk skal du være fyldt 18 år.
I det følgende vil ”du”, ”dig” og ”din” referere til dig som kunde på www.aabergkruse.dk”, ligesom ”vi”, ”os” og ”vores” vil referere til AabergKruse ApS.
Alle priser er i danske kroner (DKK) og inkl. 25 % moms. Priserne er gældende dagspriser og kan ændres uden varsel.
Der tages forbehold for trykfejl, udsolgte varer, kurs- og prisændringer samt tekniske fejl på www.aabergkruse.dk og de dertil hørende websider.
AabergKruse følger dansk lovgivning.
Hos AabergKruse vil vi gerne give dig en rigtig god oplevelse, når du handler i vores webshop og hvis du ønsker råd og vejledning om vores produkter. Du kan kontakte os som angivet på kontaktsiden på www.aabergkruse.d
Vores mål er at du får din bestilling så hurtigt som muligt. Derfor bestræber vi os på at bestilte varer afsendes indenfor 1-3 hverdage. Ofte vil varen blive afsendt næste hverdag efter du har bestilt den. Vi designer selv vores produkter, og benytter underleverandører til produktion og levering. Hvis vores leverandører oplever tekniske udfordringer eller leveringssvigt, vil det kunne betyde at vi ikke kan levere den bestilte vare, eller med forsinkelse. Ved restordre, eller andre forhold hvor levering kan forventes forsinket, kontakter vi dig.
AabergKruse kan ikke drages til ansvar for forsinkelser eller andre forhold hos underleverandører.
Fragtpriser fremgår af websiden. Gratis fragt uden omdeling kan opnås, se websiden.
Fragtpriser er kun gældende for varer der sendes inden for Danmarks grænser. Ved forsendelser til Grønland og Færøerne kontakt os på info@aabergkruse.dk for oplysninger omkring fragt.
Efter afsendelse af varen vil du modtage et tracking-nummer, så du kan følge din pakke undervejs.
Fragten varetages af et transportfirma, herefter kaldet Transportøren. AabergKruse kan ikke drages til ansvar for forsinkelser eller andre forhold hos Transportøren.
Standard leveringsmetode er til Pakkeshop. For afhentning af pakken skal Transportørens anvisninger følges. Hvis dette ikke sker, og pakken som følge heraf sendes retur til os, er vi berettiget til at opkræve et gebyr på 200 kr., medmindre du forinden utvetydigt har meddelt os, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret (se hvordan nedenfor).
Hvis du bestiller forsendelse med omdeling og ikke er hjemme til at modtage pakken, skal du følge den anvisning du får fra Transportøren. Hvis dette ikke sker, og pakken som følge heraf sendes retur til os, er vi berettiget til at opkræve et gebyr på 200 kr., medmindre du forinden utvetydigt har meddelt os, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret (se hvordan nedenfor).
Gebyret på 200 kr. dækker håndtering og fragtomkostninger for ny forsendelse til dig.
OBS! Det er ikke muligt at afhente dine varer på vores adresse.
Når du modtager varen er det vigtigt, at du med det samme undersøger pakken for transportskader eller tegn herpå. Dette gælder også varerne i pakken. Tag billeder af eventuelle skader eller tegn herpå, da dette ofte er et krav fra Transportøren ved anmeldelse af transportskade. Anmeldelse skal ske enten direkte til Transportøren ifølge dennes betingelser, eller til AabergKruse inden 3 hverdage fra modtagelse. Overskridelse af disse frister kan medføre tab af ret til anmeldelse.
Hvis du anmelder transportskade til os, sendes mail til retur@aabergkruse.dk med teksten ”Transportskade, [ordrenummer]” i emnefeltet.
Du har som udgangspunkt ret til at fortryde købet. Specialfremstillede varer er dog ikke omfattet af fortrydelsesretten. Dette vil i givet fald være beskrevet ved den enkelte vare.
For at fortryde købet skal du senest den 14. dag efter modtagelse af din vare sende os en utvetydig meddelelse om, at du fortryder købet.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse, uden at have meddelt os dette forinden som beskrevet nedenfor.
Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, søndag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, kan du vente til den følgende hverdag.
Meddelelsen om brug af fortrydelsesretten skal gives utvetydigt pr. mail til retur@aabergkruse.dk ved at oplyse følgende i mailen:
– Ordrenummer
– Varenummer
– Varenavn
– Dit navn
– Din adresse, postnr. og by
– Gerne årsag til returnering af varen
Du kan også kopiere nedenstående stardardfortrydelsesformular (fra Lov om forbrugeraftaler, bilag 3), udfylde den og indsætte eller vedhæfte den i en mail, der sendes til ovenstående mailadresse. Skriv ”Fortrydelsesret, [ordrenummer]” i mailens emnefelt.
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
– Til AabergKruse ApS, Bendstrupvej 81, 8541 Skødstrup. Mail: info@aabergkruse.dk
– Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
– Bestilt den (*)/modtaget den (*)
– Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
– Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
– Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
– Dato
(*) Det ikke relevante udstreges
Hvis du ønsker at gøre brug af denne fortrydelsesret, må du efter modtagelsen af din ordre kun håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på, præcis som du ville have mulighed for at gøre det i en fysisk butik.
Varerne skal returneres i væsentlig samme stand og mængde som modtaget, hvilket også omfatter de originale produktemballager, da de i langt de fleste tilfælde har en betydelig indflydelse på de enkelte varers værdi. Du må derfor ikke tage varerne i brug, før du er sikker på at de ikke skal returneres. At tage en vare i brug kan eksempelvis være at indramme en plakat eller på anden måde håndtere en plakat, så der laves mærker på denne.
Vi forventer at du returnerer varerne uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om at du ønsker at gøre brug af aftalens fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis du afsender varerne inden udløbet af de 14 dage.
Du skal som kunde afholde de direkte fragtomkostninger i forbindelse med returnering af varerne.
Dette gælder også hvis du inden modtagelse af varerne har informeret os om at du ønsker at gøre brug af aftalens fortrydelsesret og derefter nægter modtagelse eller ikke afhenter varerne. De direkte fragtomkostninger vi bliver pålagt ved returnering af varerne tilbage til os, vil blive modregnet i det beløb der tilbagebetales.
For at varen ikke bliver ødelagt under returneringen, er det vigtigt at den bliver pakket ned på samme – eller næsten samme – måde som den blev modtaget. Vi kan anbefale dig at tage fotos før og under udpakningen af varen.
Hvis der skulle ske en skade på varen, eller forsendelsen bliver væk under transporten retur til os, er det dig som kunde, der har ansvaret. Vi anbefaler derfor at du gemmer kvitteringen for afsendelse og et evt. track & trace nummer.
Sammen med varen skal du vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller information om:
– Ordrenummer
– Varenummer
– Varenavn
– Dit navn
– Din adresse, postnr. og by
– Gerne årsag til returnering af varen
Hvis du udøver din fortrydelsesret i denne aftale, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger – dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder. Tilbagebetalingen sker uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.
Hvis der er tale om delvis returnering, dvs. ikke hele ordren, vil de leveringsomkostninger, der fremgår af fakturaen, ikke blive refunderet.
Hvis varen er brugt, laver vi en konkret vurdering af, hvad den som brugt kan sælges for til en anden kunde. En evt. værdiforringelse kan modregnes i det beløb der tilbagebetales.
AabergKruse yder 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven. Reklamationsretten gælder for mangler ved varen – dvs. fejl, der har været til stede på leveringstidspunktet, eller fejl, hvis årsag har været til stede på leveringstidspunktet. Fx fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse.
Reklamationsretten dækker således ikke fejl, skader eller slitage direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, unormal anvendelse, ringe vedligeholdelse, hårdhændet håndtering eller uautoriserede indgreb.
Varens normale anvendelse er beskrevet i webshoppen ved den enkelte vare.
Reklamation over fejl og mangler skal meddeles AabergKruse inden for rimelig tid, efter at du har opdaget manglen. Meddelelse givet inden to måneder efter, at du opdagede mangelen, er altid rettidig.
Kontakt AaberKruse ved at sende en mail til retur@aabergkruse.dk med teksten ”Reklamation, [ordrenummer]” i emnefeltet.
I mailen bedes du beskrive fejlen eller manglen udførligt, og hvis det er muligt at vise fejlen eller manglen på et eller flere billeder, bedes du medsende dette/disse.
Vi sender herefter en mail med bekræftelse for modtagelse af din reklamation, og med besked om det videre forløb. Du skal kun sende varen retur til os, hvis vi beder dig om det.
Vi bestræber os på at behandle reklamationen indenfor 7 dage fra det tidspunkt, hvor vi modtager reklamationen, men det kan tage længere tid afhængigt af varens art.
Er reklamationen berettiget, bliver varen enten repareret, ombyttet eller, efter aftale, du får pengene tilbage (ophævelse af købet) eller afslag i prisen. Vi refunderer naturligvis også dine rimelige eventuelle fragtomkostninger til at sende varen retur til os.
Returneres varen uden aftale med AabergKruse, refunderes disse fragtomkostninger ikke.
Bemærk at vi ikke modtager varer sendt til pakkeshop, pr. efterkrav eller lignende.
AabergKruse forbeholder sig retten til at afvise en reklamation, hvis varen ikke er fejlbehæftet i henhold til gældende lovgivning. Såfremt varen returneres til os, skal du i dette tilfælde selv afholde udgifterne hertil, ligesom vi kan opkræve et gebyr på 200 kr. til dækning af håndtering og fragtomkostninger for ny forsendelse til dig.
Følgende eksempler er ikke en fejl eller mangel, og vil derfor ikke blive dækket af reklamationsretten:
AabergKruse modtager betaling via diverse betalingskort, se mulighederne på websiden.
Betaling vil først blive trukket, når varen er afsendt. AabergKruse kan på intet tidspunkt hæve mere end det beløb, du har accepteret i indkøbskurven.
AabergKruse ApS har en indløsningsaftale med Nets, som sørger for at betalingen sker på en sikker og tryg måde. Betalingen sker derfor uden vores mellemkomst, og AabergKruse lagrer således ingen kreditkortoplysninger af nogen art.
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os via mail, info@aabergkruse.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Du kan også klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
Af lovmæssige årsager er her oplysninger til forbrugerklagenævnet:
Forbrugerklagenævnet
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
Handelsbetingelser version 1.0 , den 14. Marts 2022.
INTRODUKTION OG SAMMENFATNING
Det er vigtigt for AabergKruse, at dine personoplysninger er beskyttet. Denne politik informerer dig om, hvordan vi behandler dine personoplysninger og dine rettigheder. Personoplysninger er alle oplysninger, der kan knyttes til dig som privatperson, f. eks. navn og kontaktoplysninger.
Kort fortalt behandler vi dine oplysninger af følgende årsager:
Du har en række rettigheder i henhold til databeskyttelsesloven. For eksempel har du altid ret til at gøre indsigelse mod markedsføring. Du kan også læse om, hvordan du kan påvirke vores behandling af dine personoplysninger – hvilke rettigheder du har.
Vil du vide mere? Så kan du læse vores detaljerede beskrivelser herunder. Nedenfor kan du læse mere om, hvordan, hvorfor og hvor længe, vi behandler dine personoplysninger.
HVEM ER ANSVARLIG FOR BEHANDLINGEN AF DINE PERSONOPLYSNINGER?
AabergKruse er ansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger. Bemærk også, at vores betalings- og logistikudbydere behandler personoplysninger, der indsamles via vores hjemmeside eller IT-system i forbindelse med købet, og at de hver især er ansvarlige for deres behandling.
FRA HVEM ELLER HVOR INDSAMLER VI DINE PERSONOPLYSNINGER?
Vi behandler de personoplysninger, som du deler med os, herunder også IP-adresse
HVEM KAN FÅ ADGANG TIL DINE PERSONOPLYSNINGER?
Dine personoplysninger behandles primært af os i AabergKruse. Vi sælger aldrig dine personoplysninger. I nogle tilfælde deler vi dine personoplysninger:
OVERFØRER VI DINE PERSONOPLYSNINGER TIL LEVERANDØRER UDEN FOR EU/EØS?
AabergKruse behandler generelt dine personoplysninger inden for EU/EØS, men i nogle få tilfælde kan vi bruge leverandører fra lande uden for EU/EØS. Ved overførsel af dine personoplysninger til leverandører uden for EU/EØS sikrer AabergKruse, at der er et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau jævnfør de gældende krav i GDPR.
HVORDAN OG HVORFOR BEHANDLER VI PERSONOPLYSNINGER OM DIG?
Vores mål er at være så transparent som muligt med hensyn til, hvordan og hvorfor vi behandler personoplysninger om dig. I tabellen kan du læse flere detaljer om, hvorfor vi behandler personoplysninger om dig (til hvilke formål), hvilke personoplysninger vi behandler, vores retsgrundlag for behandling af dine personoplysninger, og hvor længe vi behandler dine personoplysninger til hvert formål.
BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGER FØR DU FORETAGER ET KØB
For at vi kan kommunikere med dig, for at gemme dine eventuelle billedvægge og for at modtage feedback fra dig, er vi nødt til at behandle personoplysninger om dig. Hvis du ikke giver os personoplysninger til disse formål, vil vi ikke være i stand til at stille tjenesten til rådighed for dig eller besvare dine spørgsmål.
Til hvilke formål behandler vi personoplysninger om dig? | Hvilke personoplysninger behandler vi? | Hvad er vores retsgrundlag for at behandle dine personoplysninger? | Hvor længe behandler vi dine personoplysninger til det specifikke formål? |
Til at gemme din forladte indkøbskurv og minde dig om det produkt, du har i kurven, hvis du har indledt et køb ved at indtaste din e-mailadresse. | Oplysninger om din indkøbskurv og din e-mailadresse, som du gav os, da du indledte dit køb. | Vores legitime interesse i at gøre det så nemt som muligt for dig at købe det produkt, du har vist interesse i ved at placere det i indkøbskurven. | Fra det tidspunkt hvor du placerer produktet i indkøbskurven, og indtil du foretager et køb, dog ikke mere end fem (5) dage. |
Til at gemme din billedvæg og modtage feedback fra dig om vores værktøj Billedvæg. | Din e-mailadresse og det navn, du vælger at gemme din billedvæg under og cookies.
Vi behandler også alle de oplysninger, du stiller til rådighed for os, når du giver os feedback. |
Behandling er nødvendig for opfyldelsen af vores kontrakt med dig (for at stille tjenesten Billedvæg til rådighed). | I et (1) år fra det tidspunkt, hvor du oprettede din billedvæg. |
Til at besvare spørgsmål, du stiller os. | Dit navn, dine kontaktoplysninger, billeder, som du sender til os, og andre oplysninger, som du giver os. | Behandlingen er nødvendig for opfyldelsen af vores kontrakt med dig. | I tre (3) år, eller så længe vi er forpligtet til det ved lov. |
BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGER, DER ER NØDVENDIG FOR KØBET OG VORES AFTALE OSV.
For at vi kan gennemføre dit køb, for eksempel for at kunne levere produktet, er vi nødt til at behandle personoplysninger om dig. Vi er også nødt til at behandle personoplysninger om dig for at overholde lovbestemte krav, såsom regnskabslovgivningens krav om at opbevare data, samt forbrugerbeskyttelseslove. Hvis du ikke giver os personoplysninger til disse formål, vil vi ikke være i stand til at gennemføre dit køb hos os.
Bemærk venligst, at også vores betalingsudbyder(e) behandler personoplysninger med henblik på at administrere din betaling af ordren. Vores betalingsudbyder(e) er hver især ansvarlig(e) for en sådan behandling.
Til hvilke formål behandler vi personoplysninger om dig? | Hvilke personoplysninger behandler vi? | Hvad er vores retsgrundlag for at behandle dine personoplysninger? | Hvor længe behandler vi dine personoplysninger til det specifikke formål? |
Til at administrere dit køb, dvs. for at vide hvem vi indgår en aftale med, for at bekræfte dit køb, for at levere dit køb og kommunikere med dig om din levering. | Dit navn, kontaktoplysninger, såsom e-mailadresse og leveringsadresse, ordreoplysninger og valgt betalingsmetode og IP-adresse. | Behandlingen er nødvendig for opfyldelsen af vores kontrakt med dig. | Tolv (12) måneder fra ordreafgivelse. |
Hvis du ønsker at bruge din ret til at trække dit samtykke tilbage eller ændre dit produkt, og for at vi kan overholde lovgivningen om forbrugerbeskyttelse. | Dit navn, telefonnummer, e-mailadresse, postadresse og oplysninger om dit køb, for eksempel din betalingsmetode.
Vi gemmer også de oplysninger, du har delt, når du bruger din ret til at trække dit samtykke tilbage, eller når du ændrer dit produkt. |
Behandlingen er nødvendig for opfyldelsen af vores kontrakt med dig, for at vi kan leve op til vores politik vedrørende returforsendelser, og for at vi kan overholde relevante forbrugerbeskyttelseslove. | Fra det tidspunkt, hvor du foretager dit køb og i fireogtyve (24) måneder derefter, for at vi kan overholde forbrugerbeskyttelseslovgivningen.
Hvis du vælger at bruge nogen af dine rettigheder, vil vi behandle personoplysningerne om dig, indtil vi har truffet en beslutning om tilbagekaldelse eller ændring af produktet og har foretaget eventuel tilbagebetaling eller sendt dig det nye produkt. |
Til at håndtere eventuelle klager og/eller retstvister mod os. | Dit navn, dine kontaktoplysninger, de oplysninger, du har angivet, og som er relevante i forbindelse med en klage og/eller retstvist. | Behandlingen er nødvendig, for at vi kan overholde relevante forbrugerbeskyttelseslove og ud fra hensynet til vores legitime interesse i at behandle klager og/eller forsvare os mod retskrav. | Fra det tidspunkt hvor vi har fået kendskab til din klage og/eller retstvist, og så længe den er i gang. Hvis vi afviser dit krav, opbevarer vi altid oplysningerne i tolv (12) måneder for det tilfælde at du vælger at få retstvisten vurderet af en relevant instans. |
Til at overholde juridiske forpligtelser, dvs. regnskabslove og lovgivning om hvidvaskning af penge. | Oplysninger om din faktura, såsom din købshistorik, dit navn og dine kontaktoplysninger. | Behandlingen er nødvendig, for at vi kan overholde den relevante lovgivning. | Fra det tidspunkt hvor du foretager købet og herefter i henhold til dansk regnskabslovgivning og i henhold til lovgivningen om hvidvaskning af penge. |
Hvis en ven har henvist dig til os, behandler vi personoplysningerne om dig for at kunne betale vores leverandør, der leverer en løsning til henvisning af venner. | En hashtag (tekst-id) for din e-mailadresse. | Det er vores legitime interesse at sikre, at vi kun betaler vores leverandør for køb foretaget af nye kunder, som de har henvist til os. | Vi opbevarer aldrig e-mailadressen til dette formål. |
BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGER TIL HÅNDTERING AF ANMELDELSER
Til hvilke formål behandler vi personoplysninger om dig? | Hvilke personoplysninger behandler vi? | Hvad er vores retsgrundlag for at behandle dine personoplysninger? | Hvor længe behandler vi dine personoplysninger til det specifikke formål? |
For at sende e-mails med anmodning om anmeldelser efter dit køb. | Dit navn, din e-mailadresse og ordre-id. | Det er vores legitime interesse at kontakte dig med en anmodning om at bedømme eller anmelde kundeoplevelsen hos os for at gøre oplevelsen bedre for både dig og andre kunder. | Indtil vi har sendt vores anmodning til dig. |
BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGER MED HENBLIK PÅ AT KUNNE KOMMUNIKERE NYHEDER, INSPIRATION OG RELEVANTE TILBUD TIL DIG
Til hvilke formål behandler vi personoplysninger om dig? | Hvilke personoplysninger behandler vi? | Hvad er vores retsgrundlag for at behandle dine personoplysninger? | Hvor længe behandler vi dine personoplysninger til det specifikke formål? |
Til at sende nyhedsbreve og relevante tilbud til dig på din anmodning og til at sende markedsføring til dig, der har foretaget et køb. | Din e-mail-adresse og købshistorik, Din e-mailadresse, købshistorik, e-mail-interaktionshistorik (når du åbner, klikker osv.), cookies og IP-adresse. | Når du vælger at abonnere på vores nyhedsbrev, behandler vi dine personoplysninger baseret på dit samtykke.
Når du har foretaget et køb, behandler vi dine personoplysninger baseret på vores legitime interesse i at udsende relevant direkte markedsføring. Det gør vi kun, hvis du har foretaget et køb hos os og har accepteret at modtage markedsføring. |
Hvis du har valgt at modtage nyhedsbreve og relevante tilbud, sender vi dem til dig, indtil du afmelder vores nyhedsbrev.
Hvis vi sender dig et nyhedsbrev baseret på vores legitime interesse, sender vi dig en sådan markedsføring i to (2) år, medmindre du inden da eller i perioden gør indsigelser mod at modtage markedsføring fra os. |
Til at udarbejde målrettet markedsføring til dig på de sociale medier og på tredjepartswebsteder. | Din e-mailadresse, cookies og din IP-adresse. | Det er vores legitime interesse at bruge dine personoplysninger til direkte markedsføring og til at gøre vores markedsføring relevant for dig.
Det gør vi kun, hvis du har foretaget et køb hos os og har accepteret at modtage markedsføring. |
Dine personoplysninger vil blive behandlet fra det tidspunkt, hvor du har foretaget dit køb og i to (2) år, medmindre du inden da eller i perioden gør indsigelser mod at modtage markedsføring fra os. |
Til at publicere en anmeldelse, som du har valgt at skrive for at gøre kundeoplevelsen transparent for vores hjemmesidebesøgende og for at markedsføre vores varemærke over for potentielle kunder. | Dit navn og de oplysninger, du har givet i din anmeldelse. | Det er vores legitime interesse at offentliggøre den anmeldelse, som du har skrevet og delt på en anmeldelsesplatform. | Indtil du fjerner anmeldelsen fra anmeldelsesplatformen. |
Til markedsføring af vores produkter på vores hjemmeside kan vi publicere dine billeder/videoer af det produkt, som du har delt på din profil på sociale medier tagget #aabergkruse. | Det billede/den video, du har delt på sociale medier, dit brugernavn og din tekst. Det kan alt sammen indebære personoplysninger om dig. | Det er vores legitime interesse at offentliggøre det billede/den video, som du har tagget #aabergkruse. | Indtil du erklærer, at du ikke længere vil have os til at vise billedet/videoen på vores hjemmeside. |
COOKIES
Længere nede i dette dokument finder du flere oplysninger om vores cookiepolitik.
HVORDAN HAR VI FORETAGET AFVEJNINGEN AF INTERESSER, NÅR RETSGRUNDLAGET FOR BEHANDLING AF DINE PERSONOPLYSNINGER ER VORES LEGITIME INTERESSE?
Til nogle formål behandler AabergKruse dine personoplysninger baseret på vores legitime interesse som retsgrundlag for behandlingen. Ved vurderingen af retsgrundlaget tager vi udgangspunkt i en afvejning af interesser, hvorved vi har fastslået, at vores legitime interesse for behandlingen vejer tungere end din interesse og din grundlæggende ret til ikke at få dine personoplysninger behandlet. Vores legitime interesser fremgår af tabellerne ovenfor.
Hvis man ved eller har en formodning om, at vi behandler personoplysninger om en selv, har man en række rettigheder i forhold til behandlingen. De enkelte rettigheder er uddybet herunder.
Skulle man vælge at gøre en af sine rettigheder gældende, eks. ved at bede om indsigt i hvilke personoplysninger vi behandler om en selv, kan man rette henvendelse via e-mail på info@aabergkruse.dk. Når vi har modtaget e-mailen og efterfølgende verificeret identiteten – for at sikre at vi ikke udleverer personoplysninger til uvedkommende – igangsætter vi processen.
Retten til indsigt
Man har ret til at bede om indsigt i de personoplysninger vi behandler om en selv. Såfremt vi behandler personoplysninger om personen, udleverer vi information om disse, samt formål og lovhjemmel.
Retten til at gøre indsigelse
Man har ret til at gøre indsigelse, hvis man er uenig i vores behandling af personoplysningerne. Om en indsigelse efterleves bliver vurderet fra gang til gang.
Retten til at bede om begrænsning
Man har ret til at bede om, at vi begrænser behandlingen. Hvis vi behandler personoplysninger, kan man i visse tilfælde bede om at få begrænset behandlingen, hvis ikke man ønsker at alle de registrerede data skal indgå i behandlingen.
Retten til at bede om sletning
Man har ret til at bede om at blive slettet. Denne rettighed er ikke endegyldig, da visse data ikke kan slettes pga. anden lovgivning eller hvis aftale og formål giver virksomheden ret til at opbevare personoplysningerne.
Retten til at bede om berigtigelse
Skulle de personoplysninger vi behandler være forkerte, har man ret til at få disse opdateret med korrekt information.
Retten til Dataportabilitet
Man har ret til at få udleveret sine personoplysninger i et maskinlæsbart format. Bemærk at der alene er tale om de personoplysninger man selv har givet til os.
Retten til at trække samtykke tilbage
Hvis behandlingen af personoplysninger er baseret på et samtykke, så kan dette til en hver tid trækkes tilbage, hvorved behandlingen ophører.
Retten til at klage
Man er altid velkommen til at henvende sig til AabergKruse, hvis man har spørgsmål eller ønsker at klage over en behandling af sine personoplysninger. Hvis man ikke er tilfreds med vores svar, har man mulighed for at klage til Datatilsynet. Se mere på Datatilsynets hjemmeside
Denne persondatapolitik er version 1.0 og er gældende fra 25. april 2022.
En cookie er en lille tekstfil, der gemmes på din computer, når du besøger en hjemmeside.AabergKruse bruger disse oplysninger til statistiske formål, til at følge, hvad den besøgende foretager sig på hjemmesiden samt til at forbedre og tilpasse oplevelsen på hjemmesiden til den besøgende. Der findes to typer cookies: permanente cookies og sessionscookies.
1. Permanente cookies forbliver på den besøgendes computer i et bestemt tidsrum.
2. En sessionscookie gemmes på din computer, så længe du er inde på en hjemmeside. Lige så snart du lukker browseren, forsvinder sessionscookien.
AabergKruse bruger cookies til at forbedre og tilpasse hjemmesiden for besøgende. Eksempler på funktioner, der påvirkes af cookies, er: håndtering af køb og indkøbskurven. Cookies hjælper også med at lagre visse oplysninger, der tilpasser reklamer og tilbud for at give dig som besøgende en mere relevant oplevelse.
Permanente cookies bruges f.eks. til at gemme eventuelle personlige indstillinger, der er foretaget på aabergkruse.dk, så du ikke behøver at gøre det, hver gang du besøger vores hjemmeside. Sessionscookies bruges til at føre statistik over brugen af hjemmesiden.
Ved at bruge AabergKruses hjemmeside og/eller acceptere vores Persondatapolitik til beskyttelse af personoplysninger, samt cookieoplysninger accepterer du vores brug af cookies.
Hvis du ikke accepterer, at der bruges cookies, kan du slå det fra i sikkerhedsindstillingerne i din browser. Bemærk, at du altid kan slette cookies fra din harddisk manuelt.
Hvis du ikke vil bruge cookies, kan du slå det fra på fanen Indstillinger i din browser (se hjælpen til din browser for at få yderligere oplysninger). I browseren kan du også slette tidligere gemte cookies fra hjemmesider, du har besøgt.
Slet cookies, PC: Brug tastaturgenvejen [CTRL]+[SHIFT]+[Delete].
Slet cookies, MAC:
Google Chrome
Internet Explorer
Safari
Opera
Flash cookies
AabergKruse’ e-handelsplatform installerer cookies for at få grundlæggende funktioner på hjemmesiden såsom indkøbskurven og kassen osv. til at fungere.
Google Ads – der installeres en cookie for at tilpasse annonceindholdet og optimere annonceringen på Google.
Facebook Ads – der installeres en cookie for at tilpasse annonceindholdet i Facebooks annonceprogram.
Google Dynamic Remarketing – bruges til remarketing.
Mailpoet – der installeres en cookie for at tilpasse nyhedsbrevets indhold og optimere nyhedsbrevet.
Google Tag Manager – bruges til at administrere sporing på hjemmesiden.